Vad är konst?

Jag är otroligt glad idag och tror inte riktigt att någonting kan ändra på detta.
Har jobbat på hårt och fått reslutat i form av olika reaktioner. Vad är konst och vad är inte konst? Det är en fråga som man många gånger ställer sig och jag tror det beror helt och hållet på vem man frågar.
I mina ögon är inte färgsplatter på en duk konst, det är något som en 2-åring skulle kunna göra om du lämnar honom/henne ensam med en pensel och en burk färg.
För mig är konst någonting som skapar känslor, som får folk att reagera och kanske till och med upprör.
Kan man uppnå detta så har man lyckats. Det är i alla fall min mening.
Jag tänkte lämna er med en liten fråga: Vad är konst för dig?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0